Tooltip content here Menu

Op pad met een Projectconsulent

Onze Projectconsulenten zijn het aanspreekpunt voor huurders tijdens renovatie- en sloop-/nieuwbouwprojecten. Jelmer (voormalig projectconsulent) neemt je een dagje mee op pad. “Ik zorg ervoor dat de bewoners weten wat er gaat gebeuren met hun woning. Ik leg de plannen uit, overleg over wensen en beantwoord vragen.” Jelmers doel? “Ik wil dat huurders zich gezien en gehoord voelen. Ze kunnen altijd bij mij terecht.” Jelmer doet dit werk 2 jaar. “Het ene moment zit ik bij een bewoner aan de koffie, het andere moment praat ik met de aannemer of met de huurdersvereniging. Die afwisseling maakt het leuk!”

Bespreken projecten met collega's

08:30 uur

De dag begint met koffie en een werkoverleg met de projectleider, een collega-woonconsulent
en een projectopzichter. Jelmer: “Naast de stand van zaken en de planning nemen we ook bewonersvragen door. Een huurder heeft gevraagd waarom een deel van zijn dak niet is afgetimmerd. Een terechte vraag; het is over het hoofd gezien. We besluiten de aannemer in te
schakelen. Verder bespreken we onze nieuwsbrief voor projecten.”

Keukentafelgesprek over het project met huurders

10:30 uur

Jelmer stapt in de auto voor een keukentafelgesprek met meneer en mevrouw Konings. “Tijdens zo’n gesprek leg ik uit wat we gaan doen in het project. Ook wil ik graag weten waar we rekening mee moeten houden. Deze woning moet voor de renovatie helemaal leeggehaald worden, maar dat kan dit echtpaar niet zelf. Ik regel een tijdelijke woonplek en zorg dat er een verhuizer komt. Meneer Konings is opgelucht: dat is een zorg minder.”

Administratie en terugbelverzoeken afhandelen

13:30 uur

Terug op kantoor. “Bij mijn werk hoort ook administratie”, vertelt Jelmer. “Ik werk de afspraken uit die zijn gemaakt en zorg dat huurders de goede overlastvergoedingen krijgen. Ook handel ik terugbelverzoeken af. Vanmiddag bel ik onder andere met mevrouw Haan. Zij wil weten wanneer
haar woning aan de beurt is voor renovatie. Ik check de planning en geef haar een datum door.”

Informeren huurders tijdens bewonersavond

19:30 uur

Jelmer is in Zuidwolde voor een bewonersavond. “Op deze avond vertellen we aan huurders over onze plannen voor de renovatie van hun jaren ’60-woning. De huurders zijn enthousiast, maar hebben wel wat vragen. Bijvoorbeeld of we de verwarming in de keuken kunnen verplaatsen. Ideeën van huurders zijn prettig, zij wonen er immers. Bij een renovatieproject werken 3 partijen samen: de
bewoner, de aannemer en wij. We doen het echt met elkaar!”